Puma: Clever Little Bag

Het milieu. Daar draait het de laatse jaren om.

Alles zo groen mogelijk, weg met global warming en weg met schadelijke uitlaatgassen. De consument/klant wilt nu eenmaal een veilige en gezonde wereld voor hun kinderen. En die visie van de consument heeft er voor gezorgd dat bedrijven, organisaties en individuen hun prioriteiten hebben aangepast.

Of het nu gaat om Al Gore met zijn ‘An Inconvenient Truth’ of de reclamewereld die evolueert naar een Goodvertising‘-model, zolang je laat zien dat je om het mileu geeft heb je succes bij de consument. (Uit onderzoek blijkt zelfs dat 93 % van de Chinezen de voorkeur geven aan producten van bedrijven die proberen om hun bijdrage aan opwarming van de aarde te verminderen.]

Eén van de bedrijven die dat heeft begrepen is Puma.

De Duitse sportartikelenfabrikantvroeg vroeg industrial designer Yves Behar (FuseProjects) om de klassieke schoendoos te re-designen en te verbeteren op een ecologische manier. Na 21 maanden denken, en 2.000 ideeën, komt Puma nu met zijn revolutionaire model dat onze denkwijze helemaal moet veranderen.

Maak kennis met de ‘Clever Little Bag’.

De ‘Clever Little Bag’ is meteen de nieuwe fase in het sustainability program van Puma (Puma VISION). CEO Jochen Zeitz aan het woord:

“We believe that to champion sustainability we have to walk the talk ourselves and today we are announcing that Puma will be reducing carbon, energy, water and waste by 25 percent,”



(Via)

0 Responses to “Puma: Clever Little Bag”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: