De reclamewereld staakt

Pech voor iedereen die deze week de website van enkele grote reclamebureaus in België wilt bezoeken. Ze zijn namelijk in staking gegaan, een virtuele staking. De actie is opgezet door het ACC en wordt momenteel gesteund door 13 reclamebureaus.

De reden?

Het ACC (en de bureaus) zijn niet tevreden met de manier waarop sommige klanten ‘Pitches’ organiseren. (Voor de reclameleken, in een pitch stellen de verschillende bureaus hun ideën voor).

Het doel van deze staking is dan ook dat in de toekomst rekening wordt gehouden met een charter, opgesteld door ACC. Het charter kan u hier lezen.

De websites van de bureaus zijn tijdens deze staking vervangen door een open brief. Op elke website die de actie steunt, staat een deel van de open brief. Als je de hele brief wilt lezen moet je dus alle sites bezoeken.

De brief begint op de site van LDV, en gaat verder op de site van de volgende bureaus.

VVL BBDO
Boondoggle
Famous
Punta Linea
AIR
N-BBDO
Saatchi
Open Here
Fe Online
Kunstmaan
Bubka
Polygone Groep

0 Responses to “De reclamewereld staakt”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: