Alfa Romeo

Morgen opent het Autosalon van Brussel voor de 88ste maal zijn deuren.

Het is dan aan de vele autofabrikanten om de aandacht van zoveel mogelijk bezoekers te trekken. Alfa Romeo komt met een actie op de proppen om zijn ‘Alfa Romeo 147‘ aan te bieden aan de laagst mogelijke prijs.

De slogan ‘We can’t go any lower’ werd nogal letterlijk genomen door reclamebureau Duval Guillaume. Om die slogan kracht bij te zetten besloten ze om een reclamepaneel op maar liefst 11.000 meter onder de zeespiegel te plaatsen. Zeg maar het laagste punt op aarde.

Heerlijke viral movie die lekker realistisch aanvoelt, en er uiterst professioneel uitziet. Ik had ook niks anders van Duval Guillaume verwacht.

(Bron)

3 Responses to “Alfa Romeo”


  1. 1 simonfranks januari 14, 2010 om 12:03 am

    Ik heb het stilletjesaan gehad met zulke… “viral campaigns” zal ik het maar noemen. Dit zijn misschien campagnes die prijzen kunnen winnen op festivals voor Duval Guillaume maar het versterkt op geen enkel vlak het merk waar het om zou moeten draaien, met name Alpha Romeo.

    Maarja er zal wel wat meer denkwerk achter zitten dan ik kan vatten zeker?

  2. 2 Pur Sang januari 14, 2010 om 12:11 am

    Nee, ge hebt zeker gelijk dat bijna geen enkele viral campaign er in slaagt om het merk te versterken. Allesinds daar toch niet waar het belangrijk is : de verkoop ervan.

    Maar wat deze campagne wel doet is de naamsbekendheid vergroten. De video gaat rond op het internet, de mensen kijken naar de video en onthouden de naam.

    Beter zou natuurlijk geweest zijn als de kijkers ook de producteigenschappen zouden onthouden, maar dat is één van de nadelen van Virale Marketing. Ze gedragen zich niet als traditionele spots waarin juist die eigenschappen naar voor worden gepushed.

    Maar zoals ik al zei, naamsbekendheid.
    Zulke campagnes slagen er wel in om de Brand Recall en Brand Recognition van het merk te vergroten. En daarom denk ik dat soort van reclame niet snel zal verdwijnen.

    Trouwens, het zijn niet alleen virale campagnes die er niet in slagen om het merk te versterken. Denk maar aan de ‘who took my badjas’-campagne. Zeer succesvol op het internet, maar denkt ge dat er meer mensen Belgacom hebben aangeschaft ?

    • 3 simonfranks januari 14, 2010 om 12:30 am

      Maar dan is en blijft het een slechte campagne.

      Het gaat om een specifieke wagen van Alpha Romeo die ze blijkbaar moeilijk verkocht krijgen en dus nu aan de zogezegd laagst mogelijke prijs aanbieden. Het opzet IS dus volgens mij net het gevoelig verhogen van de verkoop van dan nog eens één specifiek model. En zoals je zelf aangeeft gebeurt dat niet meteen via viral campagnes.

      En om héél eerlijk te zijn, in hoeverre men hier “Alpha Romeo” uit dit specifiek filmpje zal onthouden is nog maar de vraag voor mij. Er komen de hele tijd mensen van Duval Guillaume aan het woord en dan wordt er dan nog eens in CG bij gezet als ze aan het woord zijn. Het is voor mij weer zo een campagne waarbij het reclamebureau meer bezig is met een naam voor zichzelf te maken dan voor de klant. Nee hoor. Geef mij als bedrijf zijnde toch maar een McCann-Erickson of dergelijke.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: