MTV’s New Look

MTV is sinds korte tijd veranderd van look. Het verfrissende nieuwe uiterlijk werd gecreerd door de Creative Directors van MTV samen met designstudio UniversalEverything.

Het bekende zwart-witte logo is gebleven, en daarom gebruiken ze ook de term ‘Refreshing’ en niet ‘Rebranding’ van de zender.

Wat wel veranderd is kan je hierbeneden zien. Zoals je zal zien heeft de aankondiging van de programma’s de grootste verandering doorgemaakt. Daarnaast zijn er 6 nieuwe ‘Channel Idents’ bedacht die duidelijk maakt wat het hoofd-idee is van deze refreshing : “pop x 1000%” .


Bovendien maakt MTV gebruik van 8 verschillende lettertypes om speelse en emotievolle aankondigingen te maken , in het onderste deel van het scherm. Welke lettertypes + een voorbeeld hiervan zie je in de afbeeldingen hieronder.


De 6 ‘Channel Idents’






Via CreativeReview

0 Responses to “MTV’s New Look”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: