Weekend Murders

De zomer is een moeilijke periode voor het medium TV. Door het mooie weer zit iedereen buiten , en wordt er amper naar tv gekeken. De zender Prime pakt dit probleem op een creatieve manier aan , in de poging om meer kijkers te lokken voor hun show ‘Weekend Murders’.

Hun redenering is simpel. In de zomer zit iedereen op het strand , dus daar spreken we onze doelgroep ook aan. Wat heb je nodig op het strand? Een handdoek.

Slim bekeken van Prime die gratis handdoeken uitdeelde in wel een zeer speciale vorm , namelijk in de vorm van een grote rode bloedplas waardoor het lijkt of degene die erop ligt dood is.

Leuk bedacht , en bovendien ook zeer effectief. De kijkcijfers stegen na hun actie met maar liefst 258 %.

Advertising Agency: DraftFCB, Auckland, New Zealand
Creative Directors: James Mok, Chris Schofield, Billy McQueen
Art Director: Leisa Wall
Copywriter: Jane Jamieson
Account Director: Jane Wardlaw
Account Manager: Katie Loverich
Production Manager: Mason Clarke
Released: March 2009

0 Responses to “Weekend Murders”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: