Advertentie in 27 Minuten

Crisis betekent minder geld. Minder geld betekent minder mogelijkheden en dus bijgevolg ook minder werk. Het enigste wat men dan kan doen om het schrappen van banen te voorkomen is het schrappen van budgetten. En meestal is het marketingbudget het eerste wat er moet aan geloven.

Maar niet als het aan de Amerikaanse zender WCBS ligt , die met een creatieve oplossing komt. Ze gaan als volgt te werk.

1. Eerst gaan ze op zoek naar online en krantenadvertenties die normaal gezien niet op televisie zouden adverteren.

2. Dan gaat de creatieve afdeling aan het werk. Op basis van de gevonden print-advertenties van het bedrijf steken ze een tv-spot in elkaar die ‘goed genoeg’ is om op televisie uit te zenden. Dit doen ze helemaal gratis.

3. De spot wordt dan doorgegeven aan de sales-afdeling die het bedrijf in kwestie opbelt met de boodschap ‘U moet geen geld uitgeven aan een dure tv-spot , wij hebben ze voor u gemaakt. Het enige wat u moet doen is advertentieruimte kopen.

En blijkbaar werkt hun aanpak. Volgens general manager Peter Dunn gaat maar liefst 75 % van de bedrijven in op het aanbod.

Het hele verhaal kan je hier lezen.

He says the spots may not win creative awards, but the typical viewer would never know they were produced at the station, not at a pricey agency. “They’re clean, they’re legible and they’re free,” he says.

(Bron:Communicatiemannen)

0 Responses to “Advertentie in 27 Minuten”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: