Viral

De dag vandaag is het al lang duidelijk dat sociale netwerken belangrijk zijn binnen de maatschapij. En dat hebben de reclamejongens ook al een tijdje begrepen. Daardoor zie je steeds meer en meer virale marketingcampagne’s opduiken. Even voor wie niet weet wat virale marketing echt is.


Virale marketing is een marketingtechniek die poogt om bestaande sociale netwerken te exploiteren om zo de bekendheid van het merk te vergroten of positieve associaties te bewerkstelligen op een wijze die te vergelijken is met een virale epidemie. In die zin lijkt het op mond-tot-mondreclame die versterkt wordt door het internet, waardoor zeer snel en veelal op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.

Websites zoals Youtube , Netlog en Facebook zijn een grote speeltuin geworden voor de creatieve afdeling van reclamebureau’s want hier kunnen ze echt laten zien hoe creatief ze zijn.

De mensen van Mini hebben het alvast slim aangepakt. Er bestaan al een hele hoop aan virals op het net , dus in plaats van een nieuwe ‘on-orginele’ viral te lanceren besluit Mini de viralcampagne’s in het belachelijke te trekken en er eens goed mee te lachen.

0 Responses to “Viral”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: