Banksy

Zoals ik al eens gezegd heb ben ik een fan van fotografie , en kijk ik er ook graag naar.
Maar iets wat ik ook zeer goed kan appreciëren is Graffiti.

En één kunstenaar die in dit zeer hard uitblinkt is Banksy. De identiteit van deze wereldbekende Britse kunstenaar is niet bekend maar hij zou geboren zijn in 1974 in Bristol.

banksy

Banksy is zo bekend omdat hij gebruikt maakt van sjabolonen en omwille van de humor en boodschap die zijn werk meestal meekrijgt.
En natuurlijk is hij ook gewoon zeer getalenteerd. Ook heeft hij al enkele stunts uitgehaald die vaak het nieuws halen. Kijk maar eens rond op zijn wikipedia-pagina.

Hij wordt zelfs zo gerespecteerd dat veel van zijn straat-werken beschermd worden zodat andere graffiti-kunstenaars er niets over kunnen spuiten.

Maar ik maak deze post omdat hij pas een bezoekje heeft gebracht aan New Orleans en daar een mooie reeks van werken heeft geplaats. De rest van zijn website is ook een must om te bekijken.

( Klik op onderstaande foto voor rest )

Simpsons

0 Responses to “Banksy”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

